Ohjeet ja yleisimmät kysymykset palvelun toiminnasta ja tarjousten jättämisestä

Ohjeet Työntilaaja

Ohje Työntilaaja - näin täytät rekisteröitymiseen vaadittavat tiedot

Täytä rekisteröitymisen yhteydessä pyydetyt tiedot ja klikkaa "Rekisteröidy" (katso kuva alla).

Käyttäjätunnukseksi sinun kannattaa valita nimi joka liittyy sinuun, mutta yksityissuojan kannalta ei kannata laittaa etu ja sukunimeä vaan esim. lempinimi tai nimi joka liittyy kyseiseen remonttiin/urakkaan. Käyttäjätunnuksesi on yksilöllinen tunnus Dooxe -palvelussa, jonka muut käyttäjät näkevät palvelun sivuilla. Käyttäjätunnuksesi tulee olla yhtenäinen sana ilman välilyöntejä ja sisältää vain kirjaimia ja numeroita (abc123).

Sähköpostiosoitteena kannattaa käyttää oman sähköpostiosoitetta jota käytät aktiivisesti. Työntekijöiltä voi tulla tärkeitä kysymyksiä joihin on hyvä vastata nopeasti. Työilmoituksen sulkeuduttua lähetetään sähköpostitse ilmoitus saaduista tarjouksista ja ohjeet kuinka pääset hyväksymään tarjouksen.

Puhelinnumero on tärkeä ilmoittaa, jotta valitsemasi urakoitsija / työntekijä voi ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse työn/urakan yksityiskohtien sopimiseksi. Puhelinnumero ei ole näkyvissä palvelussa muille käyttäjille. Puhelinnumero välitetään ainoastaan työntekijälle / urakoitsijalle jonka tarjouksen olet hyväksynyt.

Salasana tulee olla vähintään 6 merkkiä pitkä

Uutiskirje: mikäli haluat saada jatkossa Dooxen uutiskirjeen jossa kerrotaan palvelusta ja tärkeistä tiedotteista, valitse "Lähetä minulle uutiskirjeitä Dooxesta"

Käyttöehdot: valitse "Hyväksyn käyttöehdot" jonka yhteydessä vakuutat, että olet lukenut palvelun käyttöehdot ja hyväksyt ne.

Rekisteröimisen jälkeen teidän pitää vahvistaa Dooxen käyttäjä tili. Saatte sähköpostitse vahvistus linkin jota painamalla teidän käyttäjätili aktivoituu ja voitte alkaa laatimaan työilmoituksen.

Ohje Työntilaaja - näin tarjouspyyntö toimii

  1. Kerää tiedot työkohteesta tietokoneelle tai paperille, esim. mitat, materiaalivalinnat, kuvat sekä muut mahdolliset liitetiedosto (sähköisessä muodossa).
  2. Mene www.dooxe.fi sivulle ja valitse "Ilmoita Työstä" jonka jälkeen täytä Tarjouspyyntölomake.
  3. Kun olet hyväksynyt täyttämäsi Tarjouspyyntölomakkeen, niin ilmoitus tulee heti sivulle näkyville ja yritykset voivat tehdä tarjouksia.
  4. Kun Tarjouspyyntösi sulkeutuu, niin saat sähköpostilla ilmoituksen saaduista tarjouksista. Mene www.dooxe.fi sivuille ja kirjaudu palveluun sisälle. Näet Oma sivulla Tarjouspyyntösi ja sitä klikkaamalla pääset katsomaan saatuja tarjouksia.
  5. Vertaile saatuja tarjouksia hinnan sekä yrityksen tietojen sekä saatujen arviointien perusteella. Saat näkyville yrityksen tiedot klikkaamalla yrityksen nimimerkkiä. Voit myös soittaa yritykselle saadaksesi enemmän tietoja kyseisestä yrityksestä.
  6. Kun tiedät minkä yrityksen tarjouksen valitset, niin klikkaa "Katso Tarjous" ja tämän jälkeen "Hyväksy".
  7. Kun olet hyväksynyt tarjouksen sinulle lähetetään sähköpostilla urakoitsijan yhteystiedot sekä esitäytetty sopimus jonka voit allekirjoittaa urakoitsijan kanssa ennen töiden aloittamista.

Ohje Työntilaaja - näin lähetät tarjouspyynnön

Tarjouspyynnön lähettäminen on ilmaista ja tapahtuu seuraamalla seuraavia ohjeita. Ennen tarjouspyynnön lähettämistä muista rekisteröityä / kirjautua palveluun.

Työn aihe (A) – kirjoita tähän otsikko joka kuvaa mahdollisimman hyvin työkohdetta.

Pääryhmä (B) – valitse osasto mihin työilmoitus kuuluu

Toinen osasto (C) – mikäli työkohde sisältää useamman osa-alueen töitä valitse toinen osasto. Suosittelemme toisen osaston valitsemista aina kun se on mahdollista. Urakoitsijat etsivät töitä osastojen mukaan.

Click to enlarge

Tarkennettu kuvaus (D) – kirjoita kuvaus kohtaan mahdollisimman paljon yksityiskohtia työtehtävästä, jotta urakoitsijat voivat tehdä tarjouksia (tehtävät, mitat, pinta-ala, työkohteen tämänhetkinen kunto jne.). On parempi kirjoittaa paljon yksityiskohtia, koska tämä helpotta urakoitsijaa arvioimaan työkohteen toteutukseen menevää aikaa. Tässä muutama esimerkki asioista mitä kannattaa mainita: tarkka selostus mitä pitää tehdä, yksilöity lista tehtävistä, pinta-alat, huoneiden lukumäärät, mitat, materiaalit, piirustukset jos on, tämän hetkinen kunto, jätteen poisvienti, ongelmakohdat, lupa-asiat, kohteen rakennusvuosi, kerros tai omakotitalo, työkohteen aikataulu, mitä olet itse hankkinut ja mitä työtekijä hankkii.

Tilaaja vastaa materiaaleista (E) – valitse kumpi osapuoli vastaa materiaalien hankinnasta. Voit tarkentaa tietoa tarkennettu kuvaus kohtaan.

Vaadittava pätevyys (F) – valitse millainen pätevyys tekijällä tulee olla.

Vakuutus kohtaan (G) – valitse millaisia vakuutuksia urakoitsijalla tulee olla voimassa.

Osoite, Postinumero Postitoimipaikka ja Maa (H) – kirjoita tähän työkohteen osoite. Palvelussa näytetään ainoastaan Postinumero ja Postitoimipaikka julkisesti. Näytä kartta painikkeesta voit katsoa kartalla osoitteen sijainnin ja korjata sijaintia mikäli kartan osoitin ei ole oikeassa kohtaa.

Click to enlarge

Kustannuslaskelma (I) – valitse haluatko ilmoittaa työkohteen kustannusarvion 1) Yhteensä, 2) Tuntihinta vai 3) Neliömetriltä. Tämä auttaa urakoitsijoita antamaan tarjoukset oikeassa muodossa.

Kustannusarvio (J) – merkitse arvio toteutuksen hinnasta. Tämä antaa suuntaa urakoitsijoille miten suuresta työstä on kyse. Mikäli et tiedä tarkkaa hintaa, niin sinun kannattaa antaa korkea hinta. Työntekijät antavat joka tapauksessa heidän parhaan hintansa voittaakseen sinun työpyyntösi.

Maksuehdot (K) – valitse sopivin maksutapa työn toteuttamisesta. Suosittelemme, että maksusuoritus toteutetaan vasta valmistumisen jälkeen.

Click to enlarge

Tarjouspyyntö avoinna (L) – määrittele tähän kuinka pitkään haluat tarjouspyynnön olevan avoinna palvelussa. Suosittelemme 30 päivää, koska se on tarpeeksi pitkä aika, että riittävän monet työntekijät huomaavat tarjouspyynnön. Voitte milloin vaan keskeyttää voimassaolo ajan, jos olette löytäneet hyvän työntekijän sekä tarjouksen.

Toteutus (M) – määrittele tähän arvio työn toteutuksen ajankohdasta. Kun olet valinnut urakoitsijan voit aina sopia jälkikäteen toteutuksen tarkemmasta ajankohdasta.

Click to enlarge

Kuvat / liitteet (N) – liitä tarjouspyyntöön kuvat tai muut dokumentit jotka auttavat kuvaamaan työkohdetta. Suosittelemme, että laitatte aina kun mahdollista valokuvia tarjouspyynnön liitteeksi. Kuvalliset ilmoitukset saavat enemmän huomiota palvelussa ja tämän myötä enemmän tarjouksia urakoitsijoilta.

Click to enlarge

Esikatsele - Täytettyänne tarjouspyyntö ilmoituksen painaa ”Esikatsele” nappia, jonka jälkeen näette miltä ilmoitus näyttää. Mikäli jokin pakollinen tieto puuttuu, näette kyseisen tietokentän kohdalla punaisen tekstin. Lukekaa tarjouspyyntö läpi ja tarkistakaa, että kaikki tiedon ovat oikein jonka jälkeen painakaa ”Hyväksy” nappia. Tämän jälkeen tarjouspyyntö tulee näkyviin palvelun sivuille. Jos huomaatte, että ilmoituksessa on virheellistä tietoa, voitte korjata sen painamalla ”Muokkaa” nappia.

Mikäli et ole kirjautunut / rekisteröitynyt palveluun tarjouspyyntöä tehdessä, niin sinun tulee kirjautua / rekisteröityä palveluun klikattuasi Hyväksy painiketta ja tämän jälkeen tarjouspyyntö lähetetty.

Ohjeet Työntekijä/urakoitsija

Ohje Työntekijä - näin täytät rekisteröitymiseen vaadittavat perustiedot

Täytä rekisteröitymisen yhteydessä pyydetyt tiedot ja klikkaa "Rekisteröidy" (katso kuva alla).

Käyttäjätunnukseksi sinun kannattaa laittaa yrityksesi nimi, tai osa siitä joka muistuttaa yrityksen oikeaa nimeä. Tämä näkyy palvelussa kaikille käyttäjille ja yritystä kuvaava käyttäjätunnus tuo lisää uskottavuutta sinulle. Työntekijän/urakoitsijan ei kannata käyttää nimimerkkejä jotka eivät merkitse mitään tai johtavat tekijän uskottavuuden vähenemiseen (huonoja nimimerkkejä ovat esim. qwe123, tunari tai pena66). Käyttäjätunnuksesi tulee olla yhtenäinen sana ilman välilyöntejä ja sisältää vain kirjaimia ja numeroita (abc123).

Sähköpostiosoitteena kannattaa käyttää oman yrityksesi sähköpostiosoitetta tai muuta sähköpostitarjoajan palvelua jossa sinulla on osoite muodossa etunimi.sukunimi@

Salasana tulee olla vähintään 6 merkkiä pitkä

Puhelinnumero on tärkeä ilmoittaa, jotta asiakkaat voivat soittaa teille kysyäkseen lisätietoja tarjouksesta sekä työn suorittamisesta.

Uutiskirje: mikäli haluat saada jatkossa Dooxen uutiskirjeen jossa kerrotaan palvelusta ja tärkeistä tiedotteista, valitse "Lähetä minulle uutiskirjeitä Dooxesta"

Käyttöehdot: valitse "Hyväksyn käyttöehdot" jonka yhteydessä vakuutat, että olet lukenut palvelun käyttöehdot ja hyväksyt ne.

Rekisteröimisen jälkeen teidän pitää vahvistaa Dooxen käyttäjä tili. Saatte sähköpostitse vahvistus linkin jota painamalla teidän käyttäjätili aktivoituu ja voitte jatkaa täyttämään tietoja Ryhdy Työntekijäksi osiossa.

Ohje Työntekijä - näin täytät yrityksen tiedot Ryhdy Työntekijäksi osiossa

Yrityksen tulee täyttää yrityksen tiedot kohdassa Oma Sivu > Ryhdy Työntekijäksi, ennen kuin voit lähettää tarjouksia. Täytä tiedot huolella, sillä profiilisi tietojesi perusteella asiakkaat tekevät valinnan saatujen tarjousten välillä. Alla on muutamia neuvoja eri tietojen täyttämiseksi (katso kuva).

Koulutus/hyväksynnät kohtaa kirjoita sinun koulutuksesi sekä erilaiset hyväksynnät ja sertifikaatit mitä sinulla / yritykselläsi on (esim. sähkötyöt, vesieristys jne.)

Toimiala kohtaan kirjoitetaan ne toimialat joilla yrityksesi toimii (esim. muuraustyöt, maalaus, maansiirto, kirvesmies, rakentaminen jne.).

Yrityksen kuvaus on kaikista tärkein tieto profiilissa . Tähän kannattaa kirjoittaa vapaamuotoisesti:

  • lyhyt kuvaus yrityksestä sekä ammattitaidosta
  • miten pitkä työkokemus teillä on ja kuinka monta työkohdetta teette vuodessa
  • mitä erityisosaamista teillä on
  • miksi asiakkaan kannattaa valita juuri teidät

Y-tunnus kohtaa kirjoitatte yrityksen Y-tunnukset (muodossa 1234567-8). Y-tunnuksen avulla Dooxe tarkistaa yrityksen taustatiedot ja tarjoaa käyttäjille lisätietoja yrityksestä (esim. onko yritys ennakkoperintärekisterissä vai ei).

Yrityksen logo/kuva kohtaan voitte lisätä yrityksen logon tai kuvan sinusta / työntekijöistä. Kun olet valinnut kuvan "Browse" nappulaa käyttäen klikkaa "Lataa kuva profiiliisi" ja kuva on tallentunut. Huomioithan, että yrityksen profiili ei ole vielä tallentunut vaan sinun tulee täyttää Yhteystiedot ja klikata "Päivitä" nappulaa.

Yhteystiedot kohdassa täytä tiedot jotka haluat julkisesti näkyväksi palveluun ja asiakkaat voivat ottaa yhteyttä teihin.

Lähetä sähköpostiini tieto uusista Tarjouspyynnöistä kannattaa aktivoida "Joka päivä" tai "Viikottain" ja palvelumme lähettää teille sähköpostilla kaikki uudet tarjouspyynnöt.

Ohje Työntekijä - Jätä tarjous

Jotta voit tehdä tarjouksia palvelussa sinun tulee olla rekisteröitynyt käyttäjä ja aktivoinut Työntekijän profiilin (katso kohta tästä ohjeet rekisteröitymiseen).

Kun olet löytänyt kohteen johon haluat jättää tarjouksen:

  1. Käy tarjouksen sisältö sekä mahdolliset liitteet tarkasti läpi ja määrittele kokonaishinta jolla sinä olet valmis toteuttamaan työn. Tarjoukset tulee sisältää ALV. Mikäli tarjouspyyntö on epätarkka, niin mainitse tästä tarjouksen kommentti kentässä ja pyydä esimerkiksi työn tilaajalta mahdollisuutta nähdä kohde tai lähettää lisätietoja palvelun keskustelupalstalle.
  2. Kirjoita tarjouksen kokonaishinta tarjouksen kenttään (A), muistakaa antaa kokonaishinta urakan toteutuksesta ellei työn tilaaja ole pyytänyt erikseen tuntihintaista tarjousta.
  3. Lisää mahdolliset tarjouksen lisätiedot Kommentti (B) osaan (esim. tärkeitä asioita mitä asiakas ei välttämättä ole huomioinut, millä aikataululla työn voi tehdä jne.)
  4. Kun kaikki tiedot on täytetty klikkaa ”Esikatsele ja lähetä” (C). Tämän jälkeen voit tarkistaa, että kaikki tiedot ovat oikein ja klikkaa ”Lähetä”, jonka jälkeen tarjous rekisteröityy palveluun.

Ohje Työntekijä - Lähetä kysymys keskustelupalstalle

Keskustelupalstan tarkoitus on se, että työntilaaja sekä työntekijät voivat kommunikoida keskenään ja esittää tarkentavia kysymyksiä tarjouspyyntöön liittyen. Työntilaaja voi esimerkiksi lisätä jälkikäteen tietoja tarjouspyynnöstä. Keskustelupalstan kysymyksiä ja vastauksia voi lukea ainoastaan palveluun kirjautuneet käyttäjät.

Työntilaajat voivat lähettää viestejä ainoastaan omiin tarjouspyyntöihin liittyen. Lähettääksesi viestin tai kysymyksen työntilaajalle sinulla tulee olla Työntekijän profiili sekä kirjautuneena palveluun.

Kirjoita ruutuun (A) kysymys tai vastaus ja klikkaa ”Esikatsele ja lähetä” (B). Tämän jälkeen voit esikatsella kirjoittamasi viestin jonka jälkeen sinun tulee klikata ”Lähetä” ja tieto kirjautuu palveluun. Tehdystä kysymyksestä lähtee sähköpostiviesti työntilaajan sähköpostiin.

Yleistä tietoa

Mitä Dooxe maksaa?

Työpyynnön tai Tarjouksen lähettäminen on aina ilmaista.

Työntekijöiltä veloitetaan Palvelumaksu ainoastaan jos Työntekijä on onnistuneesti valittu Työpyynnön suorittajaksi. Palvelumaksu on 5% Tarjouksen hinnasta joka on tallennettu Palvelussa (+ALV).

Lisätietoja maksuista löytyy Palvelumaksut osiosta.

Rekisteröidyin palveluunne, mutta sisään kirjautuminen ei onnistu?

Rekisteröinnin vahvistamiseksi sinulle lähetetään sähköpostiviesti. Tämä sähköpostiviesti sisältää aktivointilinkin, jota sinun on klikattava tilisi varmentamiseksi. Aktivointilinkki on voimassa vain 5 päivää. Ellet ole aktivoinut tiliäsi 5 päivän kuluessa, se poistetaan. Tässä tapauksessa sinun on rekisteröidyttävä uudelleen, ja me lähetämme sinulle uuden aktivointilinkin.

Ellet ole saanut aktivointilinkkiä, tilaa uusi aktivointilinkki Oma Sivulta .

Miksi aktivointilinkkini ei toimi?

Tilisi aktivointi tapahtuu napsauttamalla aktivointilinkkiä. Ellei se toimi, tilaa uusi aktivointilinkki. Aktivointilinkki on voimassa vain 5 päivän ajan tilauspäivästä. Ellet ole aktivoinut tiliäsi 5 päivän kuluessa, tilisi poistetaan. Tässä tapauksessa sinun on rekisteröidyttävä uudelleen, ja me lähetämme sinulle uuden aktivointilinkin.

Ellet ole saanut aktivointilinkkiä, tilaa uusi aktivointilinkki Oma Sivulta .

Unohdin käyttäjätunnukseni. Miten löydän sen?

Käyttäjätunnuksesi on sinun sähköpostiosoite. Löydät Käyttäjätunnuksesi kaikista sähköpostiviesteistä, jotka olemme lähettäneet sinulle. Saat selville Käyttäjätunnuksesi myös pyytämällä uuden salasanaa joka lähetään sinun sähköpostiin.

Unohdin salasanani, miten voin saada uuden?

Voit pyytää uuden salasanan tässä .

Työpyynnön tai Tarjouksen lähettäminen

Miten voin tarjota palvelujani Työntekijänä tai lähettää tarjouksen?

Voit rekisteröityä Työntekijäksi ja luoda profiilin, minkä jälkeen voit jättää tarjouksen sinua kiinnostavista töistä. Täytä profiilisi tiedot kohdassa OmaSivu kohdassa Ryhdy Työntekijäksi. Kun teet hyvän käyttäjäprofiilin ja kuvailet tarkasti osaamisesi Palvelussa, sinulla on paremmat mahdollisuudet tulla valituksi työn tekijäksi.

Mikä on lähtöhinta / kustannusarvio?

Lähtöhinta (Ilmoita Työstä lomakkeessa "Kustannusarvio") ilmoittaa korkeimman hinnan jonka sinä olet valmis maksamaan työsuorituksesta. Tämä antaa arvion Työntekijöille kuinka paljon työtä tarvitaan työsuorituksen tekemiseen. Voit kuitenkin vapaasti valita Työntekijän riippumatta antamastasi kustannusarviosta.

En tiedä, mikä on oikea hinta työtarjoukselleni. Miten osaan määrätä lähtöhinnan / kustannusarvion?

Ellet tiedä tarkkaa hintaa, syötä korkeampi hinta tai hae samankaltaisten töiden hintoja Dooxe-palvelusta. Työntekijät tarjoavat parhaan hintansa voittaakseen työn, joten saat oikean hintatason. Korkeammat hinnat herättävät myös usein työntekijän kiinnostuksen.

Jos olet edelleen epävarma lähtöhinnan suhteen: odota, että näet Työntekijöiden tarjoukset. Voit aina päättää tarjousajan päätyttyä, mikä tarjous on paras, tai olla teettämättä työtä. Dooxe on edelleen ilmainen Työn Tarjoajille, vaikka he eivät teettäisikään työtä.

Mitä ovat arvioinnit?

Arvioinnit ovat kirjallisia suosituksia tai arvosteluja entisiltä asiakkailta tai muilta Käyttäjiltä. Ne voivat olla myös valokuvia työstä. Työn Tarjoajalla on mahdollisuus rajoittaa potentiaalisia Työntekijöitä ja palveluntarjoajia vaatimalla, että heillä on oltava tietty määrä arviointeja.

Miten voin liittää kuvan tarjouspyyntööni?

Kun ilmoitat työstä, voit helposti liittää kuvia tai tiedostoja tarjouspyyntöösi kohdassa ”Liitetiedostot”. Suosittelemme käyttämään tätä toimintoa, jotta kiinnostuneet palveluntarjoajat saisivat paremman käsityksen suoritettavasta työstä. Olemme huomanneet, että kuvallisiin tarjouspyyntöihin tulee enemmän tarjouksia, jotka ovat paremmin eriteltyjä.

Huomaa, että hyväksyttyjä tiedostotyyppejä ovat .jpg, .gif, .png, .doc ja .pdf.

Miten voin muuttaa tarjouspyyntöäni?

Et voi muokata itse tarjouspyyntöäsi lähettämisen jälkeen. Tämä ei ole mahdollista sen vuoksi, että olet saattanut saada tarjouksia alkuperäisten tietojen pohjalta. Jos haluat lisätä joitakin tietoja, tee se töiden keskustelupalstalla. Tällä tavalla voimme taata, että kaikki tarjoukset on tehty oikein.

Miten voin selvittää avoimia kysymyksiä Työn Tarjoajan Kanssa?

Työpyynnön tarjousaikana voit lähettää viestejä Palvelun keskustelupalstalle ja selvittää avoimia kysymyksiä siellä.

Miten Työntekijänä lasken tarjoushinnan?

Jokainen Tarjous tulee sisältää kokonaishinnan, jonka Työntekijä todellisuudessa aikoo veloittaa Työpyynnön toteuttamisesta. Tarjoukset tulee aina ilmoittaa kokonaishintana sisältäen arvonlisäveron sekä muut mahdolliset arvioimasi kustannukset työn valmistumiseen saakka.

Voinko ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä Työntekijöihin nykyistä työtäni koskien?

Suosittelemme, että käytät keskustelupalstaa kaikkeen yhteydenpitoon, koska tiedot ovat merkityksellisiä myös muille Työntekijöille. Keskustelupalstan tehtävä on vastata avoimiin kysymyksiin, jotka voivat olla merkityksellisiä kenelle tahansa tarjouksen tekemistä suunnittelevalle.

Rohkaise kiinnostuneita Työntekijöitä antamaan tarjous virallisella tarjouslistalla, jossa se dokumentoidaan asianmukaisesti. Tämä on tärkeää myöhemmin toimitus- tai sopimuskysymyksissä.

Olemme aina valmiina auttamaan. Ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella .

Työntekijä teki tarjouksen keskustelupalstalla. Onko tämä hyväksyttävää?

Keskustelupalstalla tehdyt tarjoukset eivät ole voimassa eikä niitä hyväksytä osaksi Tarjouksia. Ilmoita Työntekijälle, että hänen tulee tehdä tarjous käyttäen Palvelun "Lähetä Tarjous" toimintoa. Palvelu on rakennettu toimimaan siten, että tehtävä työ vastaa Työpyyntö ja Työpyyntö vastaa pyydettyä työtä. Palvelun vuorovaikutteisuus kannustaa Työn Tarjoajia sekä Työntekijöitä toteuttamaan työn Työpyynnössä edellytetyllä tavalla. Mikäli Tarjouksen käsittely suoritetaan tämän Palvelun ulkopuolella, Työntekijän kiinnostus voi olla vähäisempi tehdä työ hyvin. Suosittelemme, että kaikki Tarjoukset viedään loppuun asti tässä Palvelussa.

Työn Tarjoajana minulla lienee lupa soittaa tai lähettää sähköpostia Työntekijöihin, jotka ovat kiinnostuneet työstäni? Mitä minun tulisi ottaa huomioon, ennen kuin otan yhteyttä?

Kyllä, voit ottaa yhteyttä Työntekijään puhelimitse tai sähköpostitse. Suosittelemme, että hyväksyt ainoastaan työtarjoukset jotka on tehty Dooxe Palvelun kautta. Tämä on tärkeää myöhemmin toimitus- tai sopimuskysymyksissä.

Suosittelemme, että käytät keskustelupalstaa kaikkeen yhteydenpitoon, koska tiedot ovat merkityksellisiä myös muille Työntekijöille. Keskustelupalstan tehtävä on vastata avoimiin kysymyksiin, jotka voivat olla merkityksellisiä kenelle tahansa tarjouksen tekemistä suunnittelevalle.

Mitä teen, kun Työntekijä ei ole vastannut keskustelupalstalla?

Työntekijälle, joka on jo tehnyt tarjouksen työstä, on ilmoitettu keskustelupalstan viesteistä sähköpostitse. Ellei Työntekijä vastaa, emme valitettavasti voi antaa sinulle muita yhteystietoja tarjousajan päätyttyä.

Mitä teen, kun Työn Tarjoaja ei ole vastannut keskustelupalstalla?

Ilmoitamme Työn Tarjoajalle, kun keskustelupalstalle on tullut uusi viesti. Ellei Työn Tarjoaja vastaa yhteydenoton jälkeenkään, emme valitettavasti voi antaa sinulle muita yhteystietoja tarjousajan päätyttyä.

Voinko valita Työntekijän ennen kuin Työpyynnön voimassaoloaika on päättynyt?

Voit hyväksyä saadun tarjouksen milloin tahansa. Kun hyväksyt tarjouksen, niin Tarjouspyyntösi sulkeutuu samalla hetkellä.

Miksi en voi jättää viestiä keskustelupalstalle?

Jättääksesi viestin keskustelupalstalla sinulla tulee olla sisään kirjautuneena palveluun. Tarkista, että olet kirjautunut sisään palveluun.

Olen rekisteröitynyt käyttäjä, mutta en voi lähettää tarjousta?

Voidaksesi jättää tarjouksen sinun on täytettävä henkilökohtaiset tietosi sinun OmaSivulla kohdassa Ryhdy työntekijäksi. Täytä tarvittavat tiedot niin voit jättää tarjouksen ja esittää kysymyksiä työhön liittyvällä keskustelupalstalla.

Tarjouspyynnön jälkeen

Miten voin valita Työntekijän työlleni?

Tarkastele Työntekijöiden profiileja ja mieti, mitkä kriteerit ovat sinulle tärkeimpiä työn suorittamisessa, esim. Työntekijän profiili, käyttäjäarviot / suositukset tai tarjous itsessään. Tämän jälkeen valitse Työntekijä edellisten kriteerien perusteella Oma Sivu osiossa käyttämällä "Valitse tekijä".

Pystyt tarkastelemaan Työntekijän profiilia klikkaamalla Työntekijän nimimerkkiä.

Miten löydän tiedot käyttäjästä, joka jätti tarjouspyynnön?

Kun tarjousaika on mennyt umpeen, työstä ilmoittanut Työntarjoaja hyväksyy hänelle sopivimman tarjouksen. Tämän jälkeen Työntarjoaja ja valittu  Työntekijä saavat sähköpostiviestin, jossa on yhteystiedot. Työntarjoajan ei ole pakko hyväksyä mitään tarjousta, elleivät tarjoukset vastaa Työntarjoajan odotuksia. Varmista, että profiilissasi on oikea sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Miten löydän Työntekijän tarkemmat tiedot?

Pystyt tarkastelemaan Työntekijän / yrityksen tietoja ennen tarjousten hyväksymistä klikkaamalla Työntekijän nimimerkkiä (kts esimerkkikuva alla). Työntekijän sivuilla näytetään ainoastaa ne tiedot, jotka Työntekijä on itse määritellyt julkisesti näkyville.

Click to enlarge

Klikkaamalla yrityksen nimimerkkiä saat esille sivun jossa on yhteenveto kyseisen yrityksen perustiedoista sekä Dooxen tekemät tarkistukset.

  • Palveluntarjoajan tietoja tarkastetaan ” tarkoittaa sitä, että yritys on rekisteröitynyt palveluun, mutta Dooxe ei ole vielä tarkistanut kyseisen yrityksen tietoja. Yrityksen tiedot tarkistetaan noin viikon sisällä rekisteröitymisestä.
  • Palveluntarjoajan tiedot tarkistettu ” tarkoittaa sitä, että kyseinen yritys on Suomeen rekisteröitynyt yritys ja yrityksen tiedot löytyvät www.ytj.fi palvelusta.
  • Palveluntarjoaja ei ole yritys ” tarkoittaa sitä, että kyseinen urakoitsija / työntekijä ei ole yritys (voi olla esim. yksityinen henkilö joka tarjoaa palveluita) tai työntekijän profiilit tiedot ovat puutteelliset eikä yrityksen tietojen tarkistamista ole pystytty suorittamaan.
  • Palveluntarjoaja ei ole ennakkoperintärekisterissä ” tarkoittaa sitä, että kyseinen yritys ei ole rekisteröitynyt ennakkoperintärekisteriin. Katso lisätietoja kotitalousvähennyksestä www.vero.fi tai www.kotitalousvahennys.fi
  • Palveluntarjoaja on ennakkoperintärekisterissä ” tarkoittaa sitä, että kyseinen yritys on rekisteröitynyt ennakkoperintärekisteriin. Katso lisätietoja kotitalousvähennyksestä www.vero.fi tai www.kotitalousvahennys.fi
  • Päivämäärä suluissa kunkin tiedon perässä kertoo ajankohdan milloin olemme tehneet kyseisen tarkistuksen.

Voit myös katsoa yrityksen tarkemmat tiedot klikkaamalla yrityksen Y-tunnusta.

Click to enlarge

Mistä tiedän onko Työntekijä ennakkoperintärekisterissä ja voinko käyttää kotitalousvähennystä?

Voit katsoa Työntekijän profiilista onko kyseinen yritys ennakkorepintärekisterissä. Pystyt tarkastelemaan Työntekijän profiilia klikkaamalla Työntekijän nimimerkkiä.

Mistä löydän lisätietoja kotitalousvähennyksestä?

Voit katsoa lisätietoja kotitalousvähennyksestä www.vero.fi sivuilta. Löydät uusimmat tiedot kirjoittamalla www.vero.fi sivulla olevaan Haku kenttään "Kotitalousvähennys" ja klikkaamalla HAE.

Kannattaako minun tehdä kirjallinen sopimus työtehtävästä?

Kyllä. Suosittelemme aina tekemään kirjallisen sopimuksen Työntekijän kanssa tehtävästä työstä ja liittämään sopimukseen Työpyyntösi. Sopimus kannattaa tehdä sen jälkeen, kun Työntekijä on tullut työkohteelle ja olette voineet yhdessä varmistaa, että lähettämäsi Työpyyntö vastaa todellista työtä ja Työntekijän tarjous sisältää kaikki tarvittavat osa-alueet. Mikäli sinulla ei ole sopimusmallia, niin voit tulostaa sopimusmallin Kuluttajaviraston sivulta .

Internetistä löytyy myös maksullisia palveluita joista voi ostaa sopimuspohjia, esimerkki: sopimuslomake.net

Miten voin poistaa tarjouspyyntöni?

Voit poistaa nykyiset työsi milloin tahansa. Löydät kaikki tarvittavat tiedot kohdasta Oma Sivu  – ”Ilmoitus". Tämä tulisi kuitenkin tehdä vain, jos se on välttämätöntä. Elleivät tarjoukset tyydytä sinua, odota kärsivällisesti, parhaat tarjoukset tulevat usein juuri ennen tarjousajan päättymistä.

Muista, että poistamasi tarjouspyyntöjen lukumäärä näkyy profiilissasi.

Miten voin jättää työn teettämättä?

Jos haluat hylätä kaikki tarjoukset, napsautat vain ”Poista tarjous” –linkkiä työkohteen sivulla.

Käyttäjätilisi hallinnointi

Miten muutan käyttäjätietojani?

Kohdassa Oma Sivu  voit muuttaa henkilökohtaisia tietojasi milloin tahansa.

Miten voin vaihtaa sähköpostiosoitettani?

Voit vaihtaa sähköpostiosoitteesi kohdassa Oma Sivu . Saat sähköpostitse aktivointilinkin, ja kun olet napsauttanut tätä linkkiä, sähköpostiosoitteesi vaihdetaan.

Miksi en voi kirjautua sisään, vaikka olen rekisteröitynyt?

Ellet voi kirjautua sisään ja saat virheilmoituksen, niin käyttäjätunnus - salasanayhdistelmäsi saattaa olla virheellinen. Tarkista käyttäjätunnus ja salasana tai voit myös asettaa uuden salasanan tässä .

Miten voin korjata kirjoitusvirheen henkilökohtaisissa tiedoissani?

Voit muokata henkilökohtaisia tietojasi kohdassa Oma Sivu .

Kuinka, miksi ja minne henkilökohtaiset tietoni tallennetaan?

Kun olet rekisteröitynyt Dooxeen, sähköpostiosoitteesi ja käyttäjänimesi tallennetaan. Ne tallennetaan ja niitä käytetään Privacy Policyn mukaisesti. Kun olet kirjautunut käyttäjätilillesi , voit katsoa ja muokata tietojasi.

Voit lukea lisää tietojesi käyttämisestä Privacy Policysta .